Home / Textos / Notes de Premsa / Puyalón denuncia la desaparición d’a Ofizina d’Aragonés de Zaragoza y a falta d’iniciativa de ZeC

Puyalón denuncia la desaparición d’a Ofizina d’Aragonés de Zaragoza y a falta d’iniciativa de ZeC

    Aragonés:

    Ya ha pasau mas de meyo anyo dende as eleccions municipals’19 y a configuración d’un nuevo Concello en Zaragoza con a entrada d’o trifachito PP-C’s-VOX ye dixando un buen bayo en as politicas d’a ciudat.

    Uno d’istos bayos ye a desaparición d’a Ofizina de Lengua Aragonesa, que perteneixeba a la Dirección General de Cultura d’o Concello de Zaragoza. Creyada fa tres anyos, tras presions y demandas d’os colectivos culturals y de desfensa d’a luenga aragonesa en Zaragoza.

    Malas que este trifachito entró a gobernar en Zaragoza, bells miembros de VOX s’interesoron por o funcionamiento d’esta oficina, que no contaba con garra presupuesto extra en personal, pero que teneban prou interés en eliminar-la.

    Dimipués de bells meses d’o interés y a visita d’os miembros de VOX a la Ofizina de Lengua Aragonesa, en o chicorrón espacio d’a Plaza San Felipe, ya cosa se ha tornau a saber d’as actividatz y convocatorias d’esta Ofizina.

    Dezaga quedaron os cursos municipals d’aragonés, as ferias, charradas, catalogación de callejero en aragonés, cartels de sensibilización … a pesar de contar con unos minimos recursos.

    Dende Puyalón queremos denunciar a falta de sensibilidat por este patrimonio en peligro de desaparición, como a luenga aragonesa, y a falta de sensibilidat por parte d’a resta de partius d’a oposición en denunciar-lo. Mas que mas, o partiu que se suposaba empentaba esta Ofizina (ZeC), con a presión de colectivos socials como Nogará.

    Con esta nueva situación se deixa en mans d’a iniciativa privada y voluntaria a ufierta de cursos d’aragonés. Ni Concello en centros cívicos, ni a Universidat popular pa chent mayor, ufrirán ya cursos publicos.

    Castellano:

    Ya ha pasado más de medio año desde las elecciones municipales’19 y la configuración de un nuevo Ayuntamiento en Zaragoza con la entrada del trifachito PP-C’s-VOX está dejando un buen rastro en las políticas de la ciudad.

    Uno de estos rastros es la desaparición de la Ofizina de Lengua Aragonesa, que pertenecía a la Dirección General de Cultura del Ayuntamiento de Zaragoza. Creada hace tres años, tras presiones y demandas de los colectivos culturales y de defensa de la lengua aragonesa en Zaragoza.

    Malas que este trifachito entró la gobernar en Zaragoza, algunos miembros de VOX se interesaron por el funcionamiento de esta oficina, que no contaba con ningún presupuesto extra en personal, pero que tenían bastante interés en eliminarla.

    Después de algunos meses del interés y la visita de los miembros de VOX a la Ofizina de Lengua Aragonesa, en el pequeño espacio de la Plaza Santo Felipe, ya nada se ha vuelto a saber de las actividades y convocatorias de esta Ofizina.

    Atrás quedaron los cursos municipales de aragonés, las ferias, habladas, catalogación de callejero en aragonés, carteles de sensibilización … a pesar de contar con unos mínimos recursos.

    Desde Puyalón queremos denunciar la falta de sensibilidad por este patrimonio en peligro de desaparición, como la lengua aragonesa, y la falta de sensibilidad por parte del resto de partidos de la oposición en denunciarlo. Más que más, el partido que se suponía impulsaba esta Ofizina (ZeC), con la presión de colectivos sociales como Nogará.

    Con esta nueva situación se deja en manos de la iniciativa privada y voluntaria la oferta de cursos de aragonés. Ni Ayuntamiento en centros cívicos, ni la Universidad popular para gente mayor, ofrecerán ya cursos públicos.

    Català:

    Ja ha passat més de mig any des de les eleccions municipales’19 i la configuració d’un nou Ajuntament a Saragossa amb l’entrada de l’trifachito PP-C ‘s-VOX està deixant un bon rastre en les polítiques de la ciutat.

    Un d’aquests rastres és la desaparició de la Ofizina de Llengua Aragonesa, que pertanyia a la Direcció General de Cultura de l’Ajuntament de Saragossa. Creada fa tres anys, després de pressions i demandes dels col·lectius culturals i de defensa de la llengua aragonesa a Saragossa.

    Males que aquest trifachito va entrar la governar a Saragossa, alguns membres de VOX es van interessar pel funcionament d’aquesta oficina, que no comptava amb cap pressupost extra en personal, però que tenien força interès en eliminar-la.

    Després d’alguns mesos de l’interès i la visita dels membres de VOX a la Ofizina de Llengua Aragonesa, al petit espai de la Plaça Sant Felip, ja res s’ha tornat a saber de les activitats i convocatòries d’aquesta Ofizina.

    Enrere van quedar els cursos municipals de aragonès, les fires, parlades, catalogació de carrer en aragonès, cartells de sensibilització … tot i comptar amb uns mínims recursos.

    Des Puyalón volem denunciar la manca de sensibilitat per aquest patrimoni en perill de desaparició, com la llengua aragonesa, i la manca de sensibilitat per part de la resta de partits de l’oposició a denunciar-ho. Més que més, el partit que se suposava impulsava aquesta Ofizina (ZEC), amb la pressió de col·lectius socials com Nogará.Amb aquesta nova situació es deixa en mans de la iniciativa privada i voluntària l’oferta de cursos d’aragonès. Ni Ajuntament en centres cívics, ni la Universitat popular per a gent gran, oferiran ia cursos públics.